Usein kysytyt kysymykset

Tähän on kerätty usein kysyttyjä kysymyksiä Rahahanasta ja sen myöntämistä lainoista.

Onko rahahana.fi turvallinen?

No kyllä! Rahahana myöntää lainaa ainoastaan asiakkaille, joiden hakemuksen tiedot pystytään tarkistamaan ja tarkistetut tiedot ovat keskenään yhdenpitävät. Palvelimet on suojattu asianmukaisin ohjelmin ja ne päivitetään riittävän usein tietoturvallisuuden varmistamiseksi. Tietoliikenneyhteydet yhteistyökumppaneiden web-järjestelmiin perustuvat verkkopankeista tuttuun suojattuun ”https”-protokollaan.

Milloin saan laskun kotiini?

Lasku lähetään II-luokan kirjeenä tilauksen jälkeisenä arkipäivänä. Keskimäärin lasku saapuu osoitteeseesi 4 arkipäivän kuluessa lainan hakemisesta. Halutessasi saat laskun paperisen asemesta myös sähköpostitse heti seuraavana päivänä.

Miten voin ottaa Rahahanaan yhteyttä?

Asiakkaat voivat lähettää palautetta sähköpostitse, asiakaspalvelu@rahahana.fi tai soittamalla asiakaspalveluun 0600-555 800 1,20€ /min, kaikki palaute käsitellään ja palautteisiin vastataan nopeasti.

Miksi minulle ei myönnetty ainaa?

Yleensä siihen syynä on:

  • Negatiivinen maksukäytöshistoria
  • Liittymä ei ole hakijan omistuksessa
  • Luottohäiriömerkintä
  • Lähetettyjen tietojen puutteellisuus
  • Edellisen lainan maksu ei ole vielä kirjautunut laskutusjärjestelmäämme
  • Aiemmin myönnetty laina maksamatta

Kuinka lainan hakeminen tapahtuu

Vanhat asiakkaat voivat hakea luottoa lähettämällä SMS viestin: lainasumma (esim 100) numeroon 16282 (1.90 €/viesti). Uusien asiakkaiden täytyy ensimmäisellä kerralla hakea lainaa nettihakemuksella.

Milloin lainaa voi hakea

Palvelumme on auki joka päivä ympäri vuorokauden. Mahdollisista huoltokatkoista ilmoitetaan hyvissä ajoin sivuston uutisosiossa, sekä katkon aikana tulleisiin hakemuksiin paluuviestinä. Luottojen siirto tapahtuu ainoastaan asiakaspalvelun aukioloaikoina, jotka ilmoitetaan kotisivuilla.

En saanut laskua, täytyykö maksaa

Kyllä. Mikäli jostain syystä et ole saanut laskua, pyydä maksutiedot maksuvalvojaltamme. Maksuvalvojan yhteystiedot saatte asiakaspalvelustamme.

Täytä lainahakemus

Sinun tulee tunnistautua verkkopankkitunnuksillasi. Tämän jälkeen pääset täyttämään hakemusta.

Valitse alta pankkisi, jolla haluat tunnistautua.

Nordea

Sampopankki

OKO

Aktia/Sp/Pop